Pe%cc%a8tla sprzedaz%cc%87owa

Pętla sprzedażowa

Pętla sprzedażowa

Pe%cc%a8tla sprzedaz%cc%87owa


Kiedy rozmawiasz z potencjalnym partnerem biznesowym, klientem w dość oczywisty spoób starasz się tak dostosować do rozmowy aby była ciekawa dla obiorcy twojego komunikatu ale co ważniejsze aby byał jak najbardziej sprzedażowa. Dlatego, że twoim zadaniem jako sprzedawcy jest sprzedawać. koniec i kropka.

Co zatem możesz zrobić aby być bardziej skutecznym. Jak masz zaciekawić swojego klienta i w jaki sposób prowokować go do większego zaangażowania aby podjął jedyna słuszną decyzję, czyli zaufał ci bezgranicznie.

Zacznij od dlaczego to ważne dla Klienta…

Kiedy odpowiadasz na obiekcję, na pewne zapytanie, bardzo często staramy się w jak najdokładnieszy sposób wytłumaczyć naszemu słuchaczowi o co tak kolokwialnie rzecz ujmujac, chodzi.

jednakże, może to nie działać, a nawet w wielu aspektach szkodzić sprzedaży.

Sprawl dotyczy pewnego modelu który możesz zastosować już tu i teraz.

zatem weź coś do pisania i notuj.

Aby ktoś ci zaufał, powinnieneś pokazać mu i wyjaśnić, że zależy ci na tej osobie.

Dlatego powinnieneś zacząć od “dlaczego to ważne dla Pana/pani”.

Takie przedstawienie sytuacji spowoduje, że ktoś wyobrazi sobie co może mieć jeżeli skorzysta z twojego rozwiązania, jakie korzyści.

jeżeli już zaczynasz rozmowę od wytłumaczenia dlaczego to ważne dla klienta, to zastanów się co twój produkt, twoja usługa może dać twojemu klientowi, wypisz sobie te rzeczy, będzie ci łatwiej przy rozmowie jak będziesz przygotowany. Jednakże ten komunikat możesz jeszcze bardziej wzmocnić jak ta saą sytuację przedstawisz w kontekście co twój klient, czyli osoba z ktorą rozmawiasz “ może stracić” jeżeli nie skorzysta z tego rozwiązania.

to zdecydowanie silniejsza forma, my jako ludzie bardziej boimy sie straty niż zysku. uciekamy przed stratą, to naturalny aspekt psychologiczny. gdy czujemy zagrożenie wtedy jesteśmy skłonni bardziej podjąć się działania.



Następnie, odpowiedz klientowi “ dlaczego dla ciebie to ważne, aby wypróbował twoje rozwiązanie”

Kiedy już wyjaśniłeś swojemu rozmówcy, dlaczego to ważne dla niego i co straci jeżeli nie skorzysta to drugim bardzo ważnym aspektem w pętli sprzedażlwej jest temat związany z odpowiedzią na najbardziej nurtujące pytanie jakie klient może sobie zadać tzn “ co ty z tego masz, że zachęcisz go do zakupu”.

Stąd musisz mu odpowiedziec na to pytanie, pokazać mu odrazu czym dla ciebie jest współpraca, partnerstwo, dlaczego zalezy ci na tym kontrakcie etc.

To bardzo ważne, żadko ktory klient zada ci to pytanie w prost zato wielu oczekuje informacji na ten temat.

wykrozystaj tą wiedzę, przygotuj się na nią i zapisz sobie odpowiedzi które trafiaja do każdego z typów osobowości klienta. pokaż mu jaką masz wizje robienia biznesu. Na czym ci zależy i jakie masz oczekiwania odnośnie tej współpracy.

Jeżeli zastosujesz pętle podczas negocjacji, obalania obiekcji, prezentacji sam przekonasz się jak jest niebywale skuteczna w działaniu. odpowiada ona na najprostsze mechanizmy psychologi zachowań ludzkich a także na potrzeby jakie my ludzie posiadamy.

Zaczniesz przejmować kontrolę nad rozmową a co ważniejsze spowodujesz że zaufanie klienta do ciebie sie zwiększy, bo wydasz się bardziej ludzki i zdecydowanie bardziej profesjonalny. 



Materiał przygotował i udostępnił bezpłatnie - Trener sprzedaży

- Mateusz Mrozowski

Przekaż nam swoje uwagi lub zapisz się aby otrzymać więcej informacji.

Szanujemy Twoją prywatność.

Pola oznaczone * są wymagane.

Lorem ipsum dolor sit amet,