Ok%c5%82adka   czwarta rewolucja sprzedaz%cc%87y

Przedsiębiorcy zaskoczeni

Przedsiębiorcy zaskoczeni

Ok%c5%82adka   czwarta rewolucja sprzedaz%cc%87y


Nadchodzi 4 rewolucja sprzedaży. Model w którym 54% najlepszych sprzedawców przyznaje się do stosowania tych prawideł.

Pojęcie sprzedaży prowokacyjnej (The challenger sale) powstało w USA a dokładnie w czasach kryzysu finansowego w 2008 roku, kiedy okazało się że sprzedawcy na całym świecie przeżywali swoje „najgorsze czasy”. Działy sprzedaży z dnia na dzień osiągały coraz gorsze wyniki. Klienci przestali kupować. Zapanowała panika. Firmy pragnęły jak najszybszego rozwiązania problemu zaś sprzedawcy zrozumienia i akceptacji zaistniałej sytuacji. Czekała nas rewolucja.

Narodziny 4 rewolucji sprzedażowej…

Amerykańskie stowarzyszenie Sales Executive Council zrzeszające ponad 240.000 postanowiło jak najszybciej zareagować na sytuację i już w 2008 roku zorientowało się, że istnieje pewna grupa handlowców, którym sprzedaż nie tylko nie spadła, ale wręcz przeciwnie zaczęła dynamicznie rosnąć, bijąc kolejne rekordy.

 Na zlecenie SEC przeprowadzono badanie o niespotykanej do tej pory skali. Przeanalizowano około 70.000 wizyt handlowych przeprowadzonych przez 7000 sprzedawców, którzy pracowali w 95 różnych od siebie branżach na całym świecie. Raport Dixona i Adamsona (twórcy eksperymentu) z tego monstrualnego badania wyłonił między innymi model sprzedaży o nazwie The Challenger sale, który w każdym aspekcie sprzedaży osiągał najlepsze rezultaty a co charakterystyczne im bardziej był złożony proces tym lepiej wiodło się Challenger'om.

Profesor Neil Rackham, jeden z światowych ekspertów od procesu sprzedaży, twórca modelu SPIN Selling, twierdzi, że The Challenger Sale model (sprzedaż prowokacyjna) może okazać się 4-tą rewolucją w sprzedaży, tak jak SPIN Selling okazał się być 3-cią w latach 80/90-tych, sprzedawcy, którzy go wdrażali jako pierwsi zyskiwali znaczące wzrosty sprzedażowe.

4 rewolucja

Wyniki badań 5 typów sprzedawców

Wyniki badań 5 typów sprzedawców

4 rewolucja



Zastanów się który z podanych reprezentuje Twój sposób sprzedaży

Tak działa najskuteczniejszy sposób sprzedaży

Wyróżnij się wiedzą na temat biznesu Twojego klienta.

Dopasuj Twoją wiedzę do sytuacji jaką zastałeś u klienta.

Przejmij kontrolę.



Materiał przygotował i udostępnił bezpłatnie - Trener sprzedaży 

- Mateusz Mrozowski

Zrzut ekranu 2017 07 01 17.54.10

Przekaż nam swoje uwagi lub zapisz się aby otrzymać więcej informacji.

Szanujemy Twoją prywatność.

Pola oznaczone * są wymagane.

Lorem ipsum dolor sit amet,